Pilates – Az ideális gerinctorna

Dina's Pilates Studio

Dina's Pilates Studio

Share on facebook
Share on email
Pilates gerinctora Dinas Pilates Studio Budapest

Sokan kérdezitek és valamennyien rácsodálkoztok pár alkalom Pilates óra után, hogy mennyire fontos a gerinc védelme, mozgékonyságának megőrzése manapság. Mivel a legtöbben ülő vagy álló munkát végeztek – mindkettő megterhelő izomzati szempontból és a gerinc számára is. Nem is beszélve a testtartásról amit szintén a gerinc íveinek köszönhetünk.

Ismerd meg a gerinced

Összeszedtem pár dolgot amit mindenkinek tudni érdemes a gerincről funkcionálisan.

A gerinc mozgásában és alátámasztásában számos izom vesz rész. Úgy mint a hátizmok, felszíni és mély izmok valamint olyanok is amik közvetlenül a gerincre, tövisnyúlványokra tapadnak. A hátizmok munkája mellett a gerinc alátámasztásában a nagy farizomnak es a has izmoknak is fontos szerepe van.

Pilates gerinctora Dinas Pilates Studio Budapest

Akkor beszélhetünk egy ideális állapotról amikor minden izmunk egyformán, egyenletesen dolgozik – ha izmaink mozgatva vannak és fejlettek addig fájdalommentesen élhetjük napjainkat a mozgató szervrendszert tekintve. Az izmok összehangolt munkájának segítségével tudjuk a testet a gravitációval szemben megtartani.

A gerincnek két fontos feladata van: erősnek kell lennie, hogy a törzsünket meg tudja tartani, valamint eléggé rugalmasnak kell lennie ahhoz, hogy a test és a végtagjaink minden síkban, többféle irányba elmozdulhassanak. Tehát izomzatunk és izületeink összehangolt együttes munkája szükséges az egyensúly fenntartásához. Ha a rendszerben valamelyik izom gyengül vagy nem használjuk, akkor ez az egyensúly megbomlik, a funkciók megváltoznak (egyik izom átveszi a másik izom működését, hogy a mozgást ugyanúgy végre tudjuk hajtani), ami teljesen felborítja az izomzati egyensúlyt.

Pilates gerinctora Dinas Pilates Studio Budapest

Izomegyensúly bomlás fő tényezői

És hogy mik lehetnek az izomegyensúly bomlás fő tényezői? Ilyenek a mindennapi stressz, a mozgásszegény életmód és az apró helytelen berögződött mozgásminták. Ilyen berögződött rossz mozgásminta lehet pl. az okostelefonok nyomkodása logó fejjel, ami a nyaki gerincet és a felsőháti szakaszt egy idő
után teljesen elviszi, ezzel púpos hátat kialakítva. Sőt emellett a rekeszizom is nyomás alá
kerül, ami által a légzésünk is felületessé válik és így kevesebb oxigén jut az agyunkba. Mindez pedig könnyen gyakori fejfájáshoz vezethet.

Természetesen időskorban alapvetően csökken a csontok/izületek szilárdsága, ellenállóképpessége és ezzel együtt a gerinc rugalmassága és mozgékonysága is.

Ha megtörténik az izomegyensúly bomlás nagy valószínűséggel a fajdalom is előbb – utóbb megjelenik majd, hiszen felborul a test statikája, megváltozik a testtartásunk, megváltoznak a csontokra, izületekre eső terhelések is, ami porckopást, meszesedést, fájdalmat okozhat a térdben, deréktájékon, csípőben vagy a nyaki szakaszon.

Pilates gerinctora Dinas Pilates Studio Budapest

Megelőzés módja, avagy a Pilates mint tökéletes gerinctorna

Ezen tényeket figyelembe véve nyugodtan hívhatjuk a Pilatest gerinctornának, hiszen ettől a mozgásformától hajlékonyabbak és erősebbek lesznek azok az izmok, amelyek a gerincet támogatják, nagy hangsúlyt fektetve a lumbaris és nyaki szakaszra, mely szakaszokon következik be a leghamarabb izomegyensúly bomlás. Nem véletlen, hogy ennyire gyakoriak a derekfájdalmak és egyéb betegségek mint a lumbágó, gerincferdüles, gerincsérv és nyaki gerincsérv.

A gerinctorna gyakorlatok kivitelezésekor a gerincet folyamatos dekompresszióval a természetes íveiben dolgoztatjuk (S- görbület) – itt tud a gerinced a legbiztonságosabban dolgozni, erősödni.

Egyéni Pilates óra online is

Biztosan ti is találkoztatok már Joseph Pilates mondásával miszerint annyi idős vagy amennyi a gerinced. Sokat mondom a vendégeimnek is, hogy nem mindegy hogyan öregszünk, hiszen a fájdalom nem válogat és nem érdekli, hogy te még csak esetleg 35 éves vagy.

Ha neked is fontos az egészséged vagy már sajnos ismerősek a fent említett problémák, ajánlom figyelmedbe 10 alkalmas Pilates bérleteim mely edzéseken való részvétel után gerinced rugalmasabb lesz, megszűnnek fájdalmaid, magabiztosabbnak érzed magad, elkezdesz tudatosan figyelni a tartásodra és az órákon tanultakat felhasználhatod a hétköznapjaidban vagy akár más sportágban is. Emelett a Pilates több mint tökéletes gerinctorna egy olyan életérzés, mely alapvetően változtathatja meg mindennapjaid.

Lépj ki a komfortzónádból, kezdj el tudatosan élni és foglalkozz a gerinceddel!

Share on facebook
Share on email
Share on linkedin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Hasonló cikkek

Pilates gerinctora Dinas Pilates Studio Budapest
Dina's Pilates Studio

Pilates – Az ideális gerinctorna

Sokan kérdezitek és valamennyien rácsodálkoztok pár alkalom Pilates óra után, hogy mennyire fontos a gerinc védelme, mozgékonyságának megőrzése manapság. Mivel a legtöbben ülő vagy álló

Mire számíts az első pilates órán?
Dina's Pilates Studio

Mire számíts az első Pilates órán?

Legyen akár online akár személyes a vendégek visszajelzései és persze saját tapasztalatom alapján az első pár “Pilates” óra igen sok információval lát majd el, amihez

Pilates alapelvek
Dina's Pilates Studio

A Pilates alapelvei

A “Pilates” módszer lényege a “központ” (mélyizmok) megerősítése, a gerinc mozgékonyságának növelése, az izomerő és a testtudat fejlesztése. A gyakorlatok segítségével hatékonyan kezelhetünk bizonyos, a

Joseph Pilates módszer
Dina's Pilates Studio

A Pilates módszer megalapítójáról

A Pilates módszer nevét megalkotója Joseph Hubertus Pilates után kapta aki Németországban, Düsseldorf közelében született. Gyermekként asztmás, angolkóros volt valamint reumás láztól is szenvedett egész