Mire számíts az első Pilates órán?

Dina's Pilates Studio

Dina's Pilates Studio

Share on facebook
Share on email
Mire számíts az első pilates órán?
Legyen akár online akár személyes a vendégek visszajelzései és persze saját tapasztalatom alapján az első pár “Pilates” óra igen sok információval lát majd el, amihez idővel megszokható minimális anatómiai szaknyelv is párosul. Sokat tanulhatsz majd magadról, kitartásról, koncentrációról, koordinációról (ami minden mozgás alapja) és nem utolsó sorban jobban megismered majd saját tested és izomzatod.

Öltözéked

Öltözéked legyen kényelmes picit szűkebb, hogy gerinced és esetleges izomzati eltéréseid könnyen láthatóak legyenek. Cipőre nem lesz szükséged, csak egy zoknira és egy kis méretű törölközőre.

Korrigálás

Az óráid alatt a többi mozgásformától eltérően itt az oktató nem tornázik a vendéggel együtt hanem kizárólag csak a vendégre figyel – igyekszik jól beállítani a kiinduló helyzeteket (érintéssel, szóval), hogy a gyakorlatokat helyesen tudd végrehajtani, hiszen csak így várható változás.

Ne izgulj

Itt mindenki magára figyel, senki sem azzal foglalkozik, hogy milyen ruhában érkeztél vagy hogy hogyan csinálod a gyakorlatokat. Mindent érteni fogsz és mindenben segítek majd.

Mire számíts az első Pilates órán

Kis Pilates lexikon

1. Központ: mélyizmok amik medencét, a bordakosarat, a gerincet stabilizálják miközben a kart vagy a lábat mozgatjuk. Ide 4 izom tartozik Ilyenek a gátizom, haránt hasizom, rekeszizom és a derék tájéki szakaszon, a gerinc mentén a sokbahasadt izom. Szóval a központ izmaival fogsz dolgozni, célunk ezek megerősítése ami idővel javítja a testtartásodat.

2. Légzés: az óra folyamán egy speciális Pilates légzést alkalmazunk (oldalsó-hátsó bordakosárba irányítjuk) annak érdekében, hogy a hasizmod aktív tudjon maradni a gyakorlatok kivitelezése alatt. Ne ijedj meg ha néha levegő után kapkodsz hiszen ez az amit a legnehezebb megtanulni. Ez nem egy természetes légzés ezt csak az órán alkalmazzuk.

Csoportos óra

3. Semleges medence: a gerincedet szeretnék a lehető legbiztonságosabb helyzetben dolgoztatni és megerősíteni, természetes íveit megőrizve. Pár óra elteltével érezheted, hogy lekerül derekadról a teher enyhülnek derékfájdalmaid.

4. Folyamatos gerincből való nyújtózás: minden gyakorlatnál fontos szempont lesz, hogy szépen kihúzd magad, megnőj magasra – ezáltal a hát feszítőid is jobban elkezdenek dolgozni. A gyakorlatok közben egyidőben nyújtunk és erősítünk, ami szálkás izomzatot ad majd.

Share on facebook
Share on email
Share on linkedin

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Hasonló cikkek

Mire számíts az első pilates órán?
Dina's Pilates Studio

Mire számíts az első Pilates órán?

Legyen akár online akár személyes a vendégek visszajelzései és persze saját tapasztalatom alapján az első pár “Pilates” óra igen sok információval lát majd el, amihez

Pilates alapelvek
Dina's Pilates Studio

A Pilates alapelvei

A “Pilates” módszer lényege a “központ” (mélyizmok) megerősítése, a gerinc mozgékonyságának növelése, az izomerő és a testtudat fejlesztése. A gyakorlatok segítségével hatékonyan kezelhetünk bizonyos, a

Joseph Pilates módszer
Dina's Pilates Studio

A Pilates módszer megalapítójáról

A Pilates módszer nevét megalkotója Joseph Hubertus Pilates után kapta aki Németországban, Düsseldorf közelében született. Gyermekként asztmás, angolkóros volt valamint reumás láztól is szenvedett egész